fredag 1 juli 2011

Men vad trött jag blir...

Har mest gått omkring och väntat på att febern och denna helvetesförkylning (som startade i torsdags förra veckan) ska lägga sig så att jag kan åka till Orsa. Insåg dock tillslut att detta kan omöjligt vara en vanlig förkylning och ringde till doktorn igår morse. Fick till svar att "flicka lilla, feber är inte farligt, drick vatten och vila så ska du se att förkylningen ger med sig". Jaha ja, tänkte jag säger hon det så... Men idag ringde jag igen och fick nästan bli påstridig för att få en tid bokad. Tror de på allvar att jag ringer och beklagar mig över en vanlig förkylning?!?
Och det var väl tur att jag inte lyssnade på receptionisterna för doktorn kunde konstatera att jag har lunginflammation. Oj vad kul nu när semestern börjar och jag har fjällvandring i sikte... Men strikt vila och en dunderkur med pencillin är det som gäller nu. Blä...

Inga kommentarer: