onsdag 28 december 2011

Boktips!


Har precis läst klart en av de bättre hundböcker jag läst på väldigt länge, Hundens språk och tankar av etologen Per Jensen. Tror bara jag tipsat om två böcker det senaste året (läser många hundböcker men de ska vara jäkligt bra om jag ska rekommendera dem vidare) men här är ett tredje boktips!

Det är alltid så intressant att läsa böcker som riktiga etologer skrivit och det bästa med denna bok är att jag lärt mig något NYTT!!! Inget världsrevolutionerande men lite småplock här och där. Personligen tycker jag iof ändå att den är för kort och basic (190 sidor men den kunde gärna fått vara tio ggr så lång) men trots det rekommenderar jag den även till kunnigt hundfolk, något nytt kan man nog få ut av den. Om inte så är det ändå bra att få vissa saker bekräftade och veta att man inte är ute och cyklar =)

Finns hur mkt intressant som helst men om jag ska ta ett exempel så gillar jag den delen där författaren beskriver skillnaderna i språk och beteende mellan varg och hund. Och det som är bra är att han inte bara påpekar dessa skillnader utan även förklarar varför dessa skillnader finns.

Säger bara en sak - läs, läs, läs!

Inga kommentarer: