söndag 11 december 2011

Hundmässan

Idag blev det en tripp till hundmässan! Vid dvärgschnauzerringen träffade jag en massa bekanta och sen ännu fler under dagen. Eftersom Helena satt som fastfrusen vid weimaranerringen så dumpade jag allt där medans jag shoppade =) Tycker iof det var ovanligt dålig shopping i år, hittade inte mycket av det jag tänkt köpa... Men slog iaf till på en träningsväst från Hurtta, den är jag riktigt nöjd med.

De raser jag kikade på var främst dvärgschnauzer och schnauzer (otippat va?). Vid rasmontrarna fick jag toppenbra info om Lapsk Vallhund. Det var faktiskt en av de lapsk-kennlar jag har ögonen på som befann sig i montern, de tränar en hel del med sina hundar så det är inte utställning som är det viktiga =) Det är verkligen en ras jag tror skulle passa mig och den klättrar allt högre upp på min nästa-hund-lista!

1 kommentar:

Annika Branderud sa...

Vad kul att du också var på hundmässan!

Jag och Mark hittade inte heller så mycket spännande att köpa. Däremot var det ett foder där som vi tyckte verkade mycket intressant: Taste of the wild (www.tasteofthewild.se).

Vet du något om det fodret? Eller någon som testat och vet om det är bra eller inte?

Vi funderar på att byta till det fodret på Harry men vi vet ingen som testat.

Kram Annika och Harry