lördag 4 februari 2012

Hundspann

Här i Orsa är det kallt, vaknade upp till 25 minus! Bara att klä på sig ordentligt eftersom hundspann stod på dagens schema =) Väl framme såg det ut såhär:

Vintrigt!
10 huskies med spring i benen drog släden genom skog, över frusna sjöar och myrar. Snön glittrade i solen och det enda som hördes var hundarnas tassar och slädens sus mot snön. Fick en extra lång tur idag, inte helt fel! Tyvärr blev det inga bilder från själva turen, mina händer hade nog inte klarat många sekunder utanför vantarna. Men fint var det!!

Typisk viloställning i kyla



Dags att sela på!



Nu har jag stillat min husky abstinens för ett tag framöver. Tycker faktiskt det går rätt bra med mitt "inte skaffa husky projekt". Har väl tillslut insett att det inte är läge just nu. Men den dagen jag bor permanent här uppe så finns det inget som kan hindra mig längre =) Tills dess får jag hålla mig till tåls...

1 kommentar:

Hella sa...

Nej nej, jag är inte alls avis på dig som fått fara fram med dessa vackra hundar i ett sagolikt landskap! :)

Är något som står högt upp på min önskelista att få åka hundspann! Förstår att du är sugen på en sådan här typ av hund, hoppas din dröm att få ha en sådan går i uppfyllelse! :)