söndag 14 oktober 2012

Avis på snön

När jag sett klart morgonens F1 race (Korea) satt jag och slösurfade framför datorn. Hamnade på Fulufjällets webcam och höll på att sätta theet i halsen när jag såg att det var alldeles vitt!!! Terror på hög nivå ;) 


Det här är nedanför, tänk då hur det ser ut uppepå där det är kallare! Sänder en tanke till vinterdäcken som ligger ute i förrådet, what if, what if... Ska fundera lite ;)

Lör-sön har jag haft en intensivkurs i kantarellsök hos Hellas Hunddagis (drivs av våran spårpolare Helena som har Martie och Mandie). Åtta dagishundar med mattar och hussar har fått prova på att leta svamp, de var riktigt duktiga! Det var faktiskt inte bara svampar som hittades i skogsdungen utan även tre knivar som låg utspridda, tänk om en hund klivit på dem? De är nog scoutgruppens knivar men det känns som att de kanske borde ha lite bättre koll på de där knivarna...
Har lärt mig något nytt i helgen också, en av dagiskunderna hade en lagotto som hon tävlade med i tryffelsök. Inte visste jag att man kunde tävla i det, vore rätt kul att se! Det sker iof bara på Gotland och där är man ju inte varje dag...

Näpp, nu är det dags att sova. Imorgon väntar en ny vecka, en kort sådan. Jobbar bara mån-ons sen är jag fri som en fågel =)

Inga kommentarer: