söndag 28 oktober 2012

En helt vanlig söndag...

Vaknade till strålande fint väder men när det var dags att gå ut ville inte ytterdörrens lås samarbeta. Nähäpp, tänkte jag och gick till en annan ytterdörr. Om jag ska göra en lång historia kort så gick inte den dörren heller att öppna. Spännande... Fick istället krångla mig ut genom det smala sovrumsfönstret medans Täppas stod och tittade på mig som om jag inte var riktigt klok "matte, det finns TVÅ ytterdörrar men du väljer ett fönster?" Lyckades låsa upp dörren från utsidan och Täppen kunde få sin morgonpromenad.

Sen var det dags för F1 race och jag försökte hitta livestreaming med ett vettigt språk. Jag gick ju språklinje i gymnasiet (engelska, franska, spanska, italienska och tyska) men vad hjälper det när vi inte fick lära oss livsviktiga ord som växellåda, hydraulik, hjulupphängning, noskon, gummiblandning, apex, curbs, kers, drs mm?!? Värdelöst...





På eftermiddagspromenaden i skogen gick vi rakt på nån form av slaktplats. Vad som dödats vet jag inte men förhoppningsvis "bara" älg eftersom älgjakten pågår. Det är tur att jag inte är så känslig av mig men det som stör mig är att man skjuter så nära inpå husen. Dessutom på "mina" promenadvägar utan att märka ut att jakt pågår... För det var ingen tvekan om att det skett nyligen, blodet hade inte ens hunnit frysa.

Nu har jag skrapat fram bilen och kört in den under tak, inatt och imorgon kommer det snö! Hoppas, hoppas det blir massor =)

Inga kommentarer: