torsdag 18 oktober 2012

Höst i Orsa


Trollgubben =)
Gillar det mesta med Dalarna men inte tempot (eller snarare avsaknaden av tempo...). Att slippa storstadsstressen är väl bra men det här sega tempot är ju nästan ännu värre, jag blir ju stressad av att allt tar sån tid!

Vet inte hur många gånger jag varit på väg att braka rakt in i dörrarna i mataffären. Eftersom det är självöppnande dörrar räknar jag med att de öppnar sig när jag kommer gåendes. Och visst öppnar de sig... efter ca tre år... Sen när det är dags att betala så får man nästan räkna med att kassörskan ska diskutera allt mellan himmel och jord med alla hon känner. Senast var det blomlådornas placering där hemma som hon var osäker på. Skulle den stora blomlådan stå till vänster eller höger om ytterdörren? Höll på att få ett mindre psykbryt där jag stod längre bak i kön. När jag tillslut fått betala och undvikit att braka in i dörrarna även på tillbakavägen så är det ju "bara" att åka hem. Men först ska man igenom rondellen och här vill alla ha fritt i sisådär tre mil innan de vågar köra ut. Sen tycker alla dessutom att det lämpar sig att köra i 70 på 90-vägarna häromkring. Idag hamnade jag bakom just en sådan bilist. Så dök det upp en fart kamera och han bromsar ner till 60... Just in case liksom ;) Försökte ta tre djupa andetag och tänka på annat haha! Undrar vad Orsa-folket tänker om mig, stressad 08:a?!?