tisdag 30 oktober 2012

Insnöad

Alltså nu har det snöat mer eller mindre i snart två dygn! Det ligger väl ca 3 dm snö ute på tomten =) Igår kväll tog jag med kicksparken på kvällspromenaden men det gick inte så snabbt, det var för mycket snö även på bilvägarna.


Jag som tänkt träna apportering på tomten...


Bilden togs igår eftermiddag, sen dess har det kommit mer!


Täppas tar skydd vid bastun och undrar när  hans knäppa matte lekt klart i snön så att han kan få gå in =)
 
Idag skottade jag fram bilen och tog en sväng till Mora. Bilen rullade motvilligt uppför den snömoddiga backen och resten av vägen lyste antisladdlampan typ konstant ;) Slirigt värre! Jag som hade tänkt åka till Fulufjället, det kan jag glömma på de här vägarna... Men jag ska inte klaga, det är ju VINTER!!!

Inga kommentarer: