onsdag 5 december 2012

Liebster Award

Jag har fått en Liebster Award av Helena! Jösses vad många frågor... Detta blir ett ohundigt inlägg då ;)
1. Drömresa?
Har rest ganska mycket så jag har inget jättebehov av att åka utomlands just nu. Amazonas vore kul att se och även Egyptens pyramider. Vore maffigt att se ett F1 race på favoritbanan i Belgien =) Och Iditarod (världens tuffaste hundspannstävling) i Alaska. Island kan jag också tänka mig.

2. Favoritsysselsättning?
Träna hund, titta på F1 och WRC, läsa läskiga böcker och se läskiga filmer, lyssna på musik, shoppa, fjällvandra, rida, klättra, åka skidor mm, mm...

3. Hur många gånger går du in på Facebook per dag?
Väldigt varierande.

4. Önskar du dig i julklapp?
Lätt - en frisk hund! Men om jag ska vara lite mer realistisk så.... choklad i mängder!!

5. Favoritmat på julbordet?
Jag är ju vegetarian sedan ca 15 år tillbaka så någon klassisk julmat blir det inte. Men godismonster som jag är så svarar jag lussebullar =)

6. Drömyrke?
På sätt och vis har jag nog redan mitt drömyrke... Men jag skulle gärna jobba mer med träning av hundar (eller andra djur). För mitt jobb just nu handlar ju faktiskt mest om träning av hundägare =)
Sen skulle nog F1 fotograf inte vara helt fel!
Visst ja, har ju sneglat på utbildningar till fjäll och äventyrsledare, sådant vore riktigt kul att jobba med.

7. Favorit tidning/magasin?
F1-racing och Canis.

8. Favoritplats i Sverige?
Fulufjället.

9. Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost?
Veg thaimat.

10. Favoritdesigner?
Ingen speciell designer, däremot har jag ju vissa märken jag gillar mer än andra.

11. Vad gör dig lycklig en måndag?
Vetskapen om att det kommer en fredag även denna vecka ;) Nämen... snöstorm t.ex!

12. Vad driver dig att skriva i bloggen varje dag?
Varje dag skriver jag ju inte... Men det är kul att titta tillbaka på, som en liten hundig dagbok.

13. Om du fick välja själv, vart skulle du bo?
Orsa.

14. Stadsbrutta eller lanttös?
Numera lanttös.

15. Vilken är din största tillgång enligt dig själv?
Det är nog att jag inte är rädd att gå min egen väg och inte bryr mig så mycket om vad man "borde" göra. Långt tålamod har jag också (iaf på det hundiga planet...).

16. Vilken är din största tillgång enligt andra tror du?
Oj... I jobbet så är det iaf (enligt utvärderingarna) att jag är pedagogisk, tydlig, lugn och har ett stort tålamod.

17. Favoritmat?
Det var ett jäkla snack om mat, varför finns det ingen fråga om godis?!? Men jag säger väl vegetarisk wook.

18. Har du någon kändis du inspireras av?
Kändisklassad eller inte men Ramona Karlsson (svensk rallyförare) ger aldrig upp och har en förmåga att alltid tänka positivt, även när precis allt kör ihop sig.

19. Tror du på tankens kraft?
Njae...

20. Vart vill du åka på semester nästa gång?
F1 nånstans!!!

21. Vad är lyx för dig?
Kan ta två olika exempel: 1. Fjällvandra med hunden och spana ut över knäpptyst vildmark. 2. F1 race i Monaco med motorernas galna dån i öronen =)

Sådär, nu ska jag nominera 5 bloggar jag läser. Väljer väl de hundiga då eftersom jag misstänker att det är de som är av störst intresse.  härFeel free att göra som ni vill, men jag tipsar om några av de bloggar jag följer (och nu blev jag genast påmind om punkt 15, att jag görsker på itt eget sätt haha )jag vet att en del av er är rätt:

Ett hundigt liv med Nässla: Linn skriver om sin tokiga (haha, slå inte ihjäl mig) flat Nässla i träning och vardag.

PrickigaHundens blogg: Kerstin skriver om sina två hundar (dalmatiner och malamute). Även annat intressant inom hund. Dock har det varit väldigt dött i bloggen på senare tid ;)

Fortezzas blogg: Sandra skriver om sitt liv uppe i Åre med MÅNGA malamutes. Ett måste för alla dragintresserade. Det är även hit jag ska i januari för att köra hundspann =)

LillaLiam: En blogg om dragträning med två riesen i Sälen.

Yabasta: Dragträning och vardag med ett gäng huskys.

Puh, då var det klart!

Inga kommentarer: