fredag 13 december 2013

Man får ju skämmas ;)

Var med Täppas hos veterinären idag för att kolla upp hans olika värden. Han har ju så galna värden när han är sjuk så vetten ville kolla värdena någon gång när han är frisk, för att ha något att jämföra med. Det var ganska länge sedan värdena kollades i "friskt" tillstånd. 

Jag försöker ju göra veterinärbesöken så positiva som möjligt. Han fick göra lite tricks utanför och gick sen finfin fot mot dörren, in genom dörren, förbi schäfern som gjorde utfall (stolt över mitt lilla Troll) och sen tog han som vanligt sikte på vågen. Vågen är COOL tycker Täppas. Jag tror han ser vågen som en stor target och går genast in i träningsmode ;) Fram till och upp på vågen där han sätter sig ner och sitter blickstilla. Smidigt måste jag säga då jag ofta ser hundar som motsträvigt får släpas upp på vågen.
Efter att vi anmält oss i receptionen slutade jag vara stolt över min hund haha. Helt plötsligt ser jag hur Täppas plötsligt ser väldigt förväntansfull ut och innan jag hunnit reagera har han tagit ett skutt upp i luften och snappat åt sig en julprydnad från bordet och påbörjar ett intensivt dödande... Jag blev helt paff, han är liksom inte den typen som bara roffar åt sig saker på främmande platser. Till hans försvar kan jag säga att julprydnaden visade sig vara en råtta (!) med massa långt hår och klädd i julutstyrsel. Och det är klart, råttor är ju svåra att motstå ;)

Täppas tittar längtansfullt på julråttan som sitter på kanten av bordet. 
De värden jag fick svar på idag visade sig i alla fall vara helt normala, skönt! Veterinären var lika förvånad som vanligt "alltså han borde verkligen inte ha såhär bra värden..." Jaja, jag klagar inte!

Inga kommentarer: