tisdag 14 juli 2015

Grönklitt

Nu har vi varit i Orsa sedan i fredags och härom dagen blev det lite strosande uppe i Grönklitt. Inga längre rundor då jag stegvis vill öka på promenaderna så att hältan inte dyker upp igen. Det var bara 8 grader och regnet hängde i luften men det var ändå härligt att komma ut i tystnaden vid sjön och myren. 
Vi träffade på Fanny dvärgschnauzer som bor hemma i Täby och har gått flera kurser hos mig. Världen är allt bra liten ibland!  



 

Att gå över myrarna är alltid ett projekt i sig. Täppas är ju lätt och travar omkring ovanpå men jag sjunker ju ner och blir dyngsur om fötterna, framförallt när jag dumt nog glömde ta med mig kängorna ;)

Gott vatten i sjön!
 
Ut på spångarna, över de små gräsöarna och näckrospölarna.

 

Väl hemma bar det av raka vägen in i duschen för att spola av lera och geggamoja. Sen var det en ganska nöjd hund som somnade i soffan.

Inga kommentarer: