onsdag 28 oktober 2015

Idre Fjäll

Igår tog vi en tur till Idre! Jag var tvungen att stilla min fjällabstinens även om någon vandring inte var aktuellt. Men Idre är bra på så sätt att man kan komma långt upp med bilen, när man kliver ur är man liksom redan i fjällmiljö.
Tog sikte på Nipfjället och på vägen upp kan man ibland ha tur att få se renar. Tycker de är så häftiga de där djuren och vips bara stod de där på vägen! Fjällens konung. Var tvungen att stanna och gå ur bilen för att fota. Helt knäpptyst var det och renarna gjorde sig ingen brådska när de gick vidare.



Väl framme öppnade jag bagageluckan och Täppas fick dubbla täcken i den kyliga vinden. Sen bar det av ut på upptäcksfärd i området. Lite snö hittade jag här och där! Och Täppas hittade lämlar... 

Full fart framåt!

Fjälltrollet!




Städjan


Efter lite lunch och en kopp varm choklad strosade vi vidare. Till slut blev det jäkligt kallt i vinden och bilen kändes lockande. Men innan det var dags att åka hem var jag tvungen att ta en sväng förbi Städjan. Och på vägen dit hittade jag fler renar =) Kunde inte räkna alla men de var över trettio i alla fall. 



Nipgubben står stadigt på sin plats.

På hemvägen kom regnet, tänk om det varit liiite kallare, då hade det kommit som snö. Det hade varit pricken över i =) Men snön kommer, tids nog!

Inga kommentarer: