onsdag 5 juli 2017

Nu kan vi varenda gata i och utanför Mora

Medan min bil har varit på verkstaden i omgångar så fick jag och Atle slå hål på väntetiden (går knappast bussar upp till huset och även om det gjort det åker jag inte buss med Atle, om inte bussen är folktom...) genom att upptäcka Mora med omnejd. Gick på några ställen jag aldrig gått på tidigare, bl.a. badet där det faktiskt är ok att ha hund på flera av stränderna. Atle hittade två kompisar i form av en kinesisk nakenhund och en italiensk vinthund. Italienaren var inte helt imponerad över Atles burdusa framfart men kinesen och Atle pratade samma språk och röjde på stranden =)

Långgrunt verkar vara Atles melodi, det här var första gången jag sett honom ha riktigt kul i vattnet!

Vi gick även inne i Mora och spanade på allt mellan himmel och jord. Han var riktigt duktig men jag skonade honom från att behöva vara stilla (typ sitta på en bänk), han har ju sjukt svårt för när folk närmar sig eller passerar och han är stilla. Får han bara vara i rörelse går det galant (ska väl tillägga att passiviteten i miljöer med folk på avstånd går jättebra). Men annars fick han högt betyg idag, de enstaka utfallen som kom var mot slutet när vi varit ute lääänge, misstänker att det pyrde eller till och med brann i hjärnkontoret. 

Oj matte, här bubblar det vatten =)

När vi inte strosat omkring om väntat på att bilen ska lagas så har det blivit lite träning. Dels håller han på att lära sig att gå slalom framlänges mellan mina ben och sen pysslar vi med NW behållarsök. Får skriva mer om det en annan gång. För nu när bilen mår bra igen så bär det av mot nya äventyr!

Inga kommentarer: