fredag 26 juni 2020

Grövelsjön del 3 - Silverfallet

Nattlig start idag också och denna gång blev det Silverfallet. Lite halvtrist runda men det finns liksom inte så många korta turer med svalkande vatten längs vägen. Impregnerade med myggmedel gav vi oss iväg, vilt viftandes mot myggen =)
Väl framme vid det lilla fallet blev det frukost, säkert kort denna gång i form av kanelbulle från fjällbageriet. Ja, och så choklad då men det är ju vad jag lever av så det behöver egentligen inte nämnas. Här var en liiiiten fläktande vind som faktiskt minskade ner antalet mygg lite.










Matte kolla, här luktar ju ren, det luktar så himla gott!!!


Sen gick vi vidare längs den norska gränsen och jag försökte att inte tänka på alla fina turer som fanns bara några kilometer bort... Men man får se det positivt och räkna ner till nästa år, det är ju "bara" 12 månader kvar hahaha.

På söndagen gav jag faktiskt upp och tog bara en långpromenad kring Storsätern innan vi åkte vidare till Orsa. Det var ju inte svalare där men "mer hemma" och bättre möjlighet att öppna upp och vädra.

Läste i efterhand om flera som varit ute på tälttur i Dalafjällen och flera hade faktiskt gett upp p.g.a. alla mygg. Jag hade först tänkt tälta men med tanke på förra midsommaren i Grövelsjön när jag fick skrapa rutan på bilen och gick omkring med mössa så tänkte jag att det nog var i kallaste laget för Atle. Så blev det ju INTE men att tälta i den här värmeböljan med alla mygg hade inte funkat det heller. Men, men, fjällvädret är som det är och det var ändå härligt med lite vandring i form av småturer =)   

Inga kommentarer: