söndag 19 september 2010

Höstigt Fulufjäll

Imorse ringde klockan tidigt och vi styrde kosan mot Fulufjället. Med en tung ryggsäck började vandringen uppåt och det var JOBBIGT! Till och med Täppas flåsade. Väl uppe kände jag knappt igen mig, det var helt andra färger jämfört med i somras. Nu var det höst på fjället!


Vi gick och gick och njöt av utsikten. Täppas var inte ensam fyrbening på fjället, inte ens ensam dvärgschnauzer! Två andra dvärgschnauzrar hade också hittat dit :) I övrigt mötte vi t.ex. finsk spets, vorsteh, gråhund, setter, nån stövare och en dansk svensk gårdshund.
Halvvägs käkade vi lunch och när allt var nerpackat igen så började det blåsa och ösregna. Täppas flängde omkring och visste inte vart han skulle ta vägen för att slippa regnet. Är man ovanför trädgränsen finns det liksom inte så mycket att ta skydd under ;)

Var gömmer man sig när det regnar??

Jag tackar mig själv för mitt smarta klädval - helt vattentätt från topp till tå. Ville inte riskera att tillbringa en hel dag på fjället helt genomblöt. Efter ett tag slutade det regna men nu var allt blött och halt. Sjukt kallt också så vantarna åkte fram.
Den branta vandringen neråt som knäckte mina lårmuskler sist hade jag lyckats förtränga. Men det gick rätt bra och det känns bara lite kaosartat i benen.

Här kommer lite bilder från dagens fjälltur:











Sist jag skrev om Fulufjället fick ni se en bild på Njupeskärsfallet nerifrån. Här kommer en bild uppifrån, precis innan det bär av utför!


Får se om jag hinner komma tillbaka innan snön faller. Det är redan nollgradigt här på nätterna så det är inte långt till första snöflingan! Vi får se, vi får se, men annars får det bli till våren. En sak är säker - I'll be back!!

Inga kommentarer: