torsdag 2 september 2010

Ny utmaning

Sist utmanade jag ju Linn med baklängesslalomen. Nu utmanar hon mig med "skämmas", d.v.s. lägga tassen på nosen. Egentligen började utmaningen i måndags men jag har inte hunnit ge mig på det hela förrän idag... ligger nog lite efter haha. Har så mycket att göra just nu så räkna inte med uppdatering om detta trick lika ofta som det blev med baklängesslalomen.

Tänkte att det här tricket borde ju inte vara så svårt, bara att sätta en post-it på nosen. Han bör ju vilja ta bort lappen, enklast med hjälp av tassen och då var tanken att jag skulle klicka och belöna för att sedan jobba bort post-it lappen.
Det jag inte hade med i beräkningen var att en post-it på nosryggen kan vara livsfarligt (enligt Täppas). När jag satte lappen där fick han halvt panik och började kasta sig åt olika håll. Försökte lugnt vänja honom vid att den satt där men tro mig, han tycker att det är så obehagligt att det inte är schysst att använda denna teknik.

Så nu har jag lite idétorka... Testade visserligen pekfinger-target, alltså att han ska lägga tassen på mitt pekfinger som jag sakta höjer upp till noshöjd för att sedan styra in den över nosen. Känns som en lite halvdassig plan men det är det jag kan komma på just nu :) Freeshaping känns ju lite långdraget men det är ju också ett alternativ.

Har verkligen inget som är värt att visa på film så det får vänta!

3 kommentarer:

Linn sa...

Det är lugnt, vi har inte börjat ännu! Jag funderar också på taktik, hon märker ju inte att man klickar om man försöker sätta något hon ska ta bort..

Maria / Furface sa...

En bit tejp i luggen kanske är mindre skrämmande???

Susann sa...

Måste vara den enda människan i världen som inte äger en tejprulle :) *skriver upp på inköpslistan*