fredag 17 september 2010

Ledig!

Jag har varit så duktig och hållt rent i kalendern, är ledig ända fram till tisdag kväll då jag har kurser igen. Alla kurser, privatträningar, problemhundar mm. under nästa vecka är redan förberett så jag kan med gott samvete vara helt ledig under de här dagarna. Välbehövligt!

Så imorse åkte jag till Orsa och tog en sväng i Mora på vägen. Täppas traskade fram på gatorna och skulle prompt in i bageriet :)

När jag packat upp allt gav vi oss ut på långpromenad, det var ju så fint väder. Solen sken, inte en krusning nere på Orsasjön, bara lite mörka moln i fjärran.. Tanken slog mig liksom aldrig att det var lugnet före stormen ;) Sakta men säkert ändrade himlen färg från blå/vit till kolsvart och sen kom regnet. Eller regn och regn, skyfall är nog en bättre beskrivning. Lååångt skyfall. Vi hade en bra bit hem och blev snabbt genomblöta. Nu hänger allt på tork och Täppas snusar i sin korg med en filt över sig.

Nu ska jag fundera över vilka vandringar vi ska göra i helgen. Jag vill ju såklart till mitt Fulufjäll men vädret ser inte så bra ut :( Åker inte två timmar enkel resa med bil för att vandra på ett regnpinat fjäll. Eller kanske... Vi får se!

Inga kommentarer: