tisdag 14 september 2010

Utmaningen..

Det har verkligen varit dåligt med träning när det gäller utmaningen (skämmas - lägga tassen på nosen). Prioriterar specialsöksträningen just nu under den lilla lediga tid jag har. Men lite skämmas-träning har det blivit.
Jag har ingen riktigt bra taktik så det har blivit freeshaping helt enkelt. Började med att klicka tassrörelser och brydde mig inte om vilken tass han rörde. Tyckte mig se att han oftast valde höger tassen så efter ett tag klickade jag bara tassrörelse med höger tass och släckte ut den vänstra. Shapade sedan fram att han lyfte högre och högre och tillslut hade jag ett tjusigt "vinka" men långt kvar till "skämmas" haha.
Det var svårt att få honom att lyfta tassen så högt att den når över nosen så jag började tänka om och shapade ner nosen i mattan.. När nosen var så låg så blev det ju automatiskt så att om han lyfte tassen så hamnade den över nosens höjd, dock inte ovanpå nosen utan vid sidan av i luften.. Så det var bara att börja shapa tassen närmare och närmare nosen och tillslut började den toucha skäggstråna :)
Just nu ligger vi till så att han lite snabbt lägger tassen över nosen men den ska ligga där längre, 2-3 sek har jag för mig att Linn satte som gräns. Så vi tränar vidare och ni får nöja er med en halvdålig bild (inte lätt att fota en snabb rörelse med seg kamera) då det inte är så mycket att filma just nu ;)

2 kommentarer:

Linn sa...

Han är så duktig lilla Täppas. Vi har tränat på lite, men Nässla blir så frustrerad så vi måste lägga ner ofta :/ I morgon blir hon bortlämnad då vi åker på semester så vi hamnar lite efter då, ska försöka träna ikväll.

Susann sa...

Haha, det är ingen turbofart på den här träningen så du behöver inte oroa dig ;)