söndag 24 oktober 2010

Kravlat på marken i ösregn

Idag var andra tillfället på bevakningslydnaden och regnet öste ner konstant. Täppas trotsar allt skitväder så länge det handlar om promenad eller nosarbete, men lydnad? Någonstans där går hans gräns :) Det blev täcke på för att fixa tre timmar i skogen.

Vi fick börja med att ta skydd för fienden, d.v.s. att snabbt slänga sig ner på marken och krypa till närmaste gömställe. Hunden ska då krypa med i fotposition. Täppas kan ju inte kryp så han fick gå bredvid en dränkt matte som kravlade fram i skogen. Han tittade lite fundersamt på mig och jag kan ju bara gissa vad han tänkte, nåt i stil med "jävla kärring som släpar ut mig i skogen i kallt ösregn, sen slänger hon sig ner på marken och ålar och tycker att jag ska göra likadant. Mycket konstigheter ställer jag upp på men det här kan du glömma".

Marscheringen, framförgåendet och fotgåendet under språng gick helt ok men att lägga sig ner på kall blöt mark, dessutom med täcke på, nä det gick inte för sig!

Inga kommentarer: