måndag 17 januari 2011

Börjar få in snitsen

Igår var det ju lite si och så med prickandet av pinnen. Idag höjde jag kraven, ingen belöning om ringen inte var precis ovanpå pinnen och nuddade. Det svåra var att få honom att förstå att ringens mitt måste vara exakt över pinnen för att det ska funka. Han ville gärna bära ringen över pinnen för att sedan direkt släppa den på andra sidan... Men innan han hann släppa så la jag in ett backakommando och när han då backade med ringen i munnen så passade jag på att klicka när den var i rätt position. Tillslut trillade poletten ner och han började verkligen jobba för att hitta rätt med ringen. Det funkar inte 100%-igt ännu men han prickar rätt allt oftare!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Nu får jag sådär dåligt samvete igen...men fantastiskt impad av hur otroligt mycket Täppas kan och vilken uppfinningsförmåga han (och du!) har...nu ska jag gå och hitta på något kul med mina tjejer ;)