torsdag 13 januari 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Min efterlängtade treveckorssemester i Orsa, med avbrott för cancerträning, blev inte riktigt som det var tänkt. Någon cancerträning är det inte läge för med Täppas just nu. Och ett återbesök hos vetten kortade av Orsa vistelsen rejält. Missar Moradraget (dragtävling i nordisk stil) gör jag också.

Hann liksom inte mer än kliva ur bilen här hemma förrän det började jävlas med mig på alla tänkbara fronter. Har försökt bena upp saker och ting och sitter nu här med två A4 fullklottrade med "att göra" saker. Jag har faktiskt semester fortfarande!! Fast det borde jag veta vid det här laget att har man eget företag finns inget som heter semester. Bara fullt ös medvetslös...

Har varit på återbesök med Täppas. Blev inte mycket klokare, specialblodprover togs som ska skickas till USA för analys. USA?? Fick en kombinerad antibiotika/kortisonsalva för några utslag som vägrar ge med sig. Men inte kommer de bli bättre av denna salva eftersom vetten skrev ut en antibiotika som han är resistent mot. Känns jättebra att de läser journalen och har koll. Jättebra, verkligen.

Nä, ingen idé att tjura, det löser inga problem. Får nog sätta av några tidiga morgnar för att beta av iaf lite på min lista. Gör helt enkelt en deal med min semester - jobba morgon/förmiddag och vara ledig resten av dagen! Alla nöjda och glada...

Inga kommentarer: