torsdag 6 januari 2011

Mellan

Imorse blåste det så det dånade och snön yrde. Det har fortsatt snöa hela dagen och vi har pulsat oss fram på promenaderna. Har inte ens vågat ta med kameran ut med risk för att den ska paja indränkt i snö.

Har så sakta börjat träna lite med Täppas igen nu när energin är tillbaka. Han sover fortfarande mer än vanligt men han är mycket piggare!
Så idag har vi tränat lite på "mellan", att han ska gå mellan mina ben. Vi tränade ju det här innan han blev sjuk men nu hade han glömt bort lite, t.ex. hoppar han bitvis fram som en groda istället för att gå normalt. Men jag vet hur jag ska finslipa det, dock vågar jag inte trycka i magen hur mycket godis som helst just nu. Så dagens pass gick ut på att han enbart skulle hålla sig i rätt position, resten kommer sen. Svårast är högersvängarna, där hänger han inte riktigt med.

Här kommer en liten film, ni kan ju koncentrera er på hunden och inte på min stapplande gång, får skylla på att jag skottat för mycket snö :)

Inga kommentarer: