torsdag 27 januari 2011

Kursstarter

Den här veckan har jag startat upp upp 5 smockfulla kurser varav två är rallylydnad 1 och tre är valpkurser. Fler blir det framöver! Det är ovanligt stor spridning på raserna, superkul att lära känna lite nya raser. Har även friserat hundar och haft privatträningar mm, full fart som vanligt.
På en av valpkurserna fick jag återse en valp jag tidigare haft privatträning med. Det är en svår och krävande ras och familjen kände att de behövde lite vägledning redan från start eftersom det var ganska lång tid innan deras valpkurs drog igång. Allt gick galant på kursen, de har verkligen jobbat på bra med honom!

Veckans bästa kommentar måste nog vara från en presentation under en av valpkurserna, en deltagare berättade att han ville få bättre ordning på denna hund eftersom hans förra vid 12 års ålder fortafarande inte lydde så bra. Han avslutade det hela med "aldrig mer mellanschnauzer". Hihi, beskrivningen var så mitt i prick!

Täppas simmar på men idag sjönk hans "SUPER FLOATING TOY" (inte visste jag att det var skillnad på flytande och superflytande...) som en sten till botten. Sjönk gjorde även Täppas motivation...

Har dragit på mig någon jäkla dunderförkylning med feber och brinnande hals. Får nog bli en helkväll på tv-soffan även om det känns som slöseri med tid. Kanske kan slå två flugor i en smäll, nämligen vila och fixa med nya hemsidan. Det är rätt kul att hålla på och trixa med mallar, färger mm. Tur att det inte är min egna privata hemsida då skulle det kunna sluta hur som helst, har lite udda smak ibland :) Men nu är det DogSpirits hemsida så jag får väl lägga band på mig. Troligtvis blir det samma blå-lila ton som på nuvarande hemsidan.

Nä nu känns huvudet väldigt dimmigt, soffan nästa...

Vito har varit här för frisering.

Inga kommentarer: