måndag 7 maj 2012

Jobbhelg

Japp, jag har jobbat hela helgen. I lördags var det avslutning på retrieverkursen och snacka om att jag underskattat dessa rasers apporteringsvilja. De är ju typ robotar som siktar in sig på dummyn, struntar i vad som sker runtomkring och bara maler på... Kul att se!! Borde ha tagit med Trollet och satt honom vid sidan av så att han fick se och lära =)

Två aktiveringspromenader har också hunnits med, Täppas fick följa med på båda. Lite småkär tror jag han blev i cockerpoon Wilma ;) Vovvarna har fått pyssla med allt möjligt, godissök, balansövningar, skumma "skogskonster", uppletande mm. Fika blir det ju också och nyttig passivitetsträning.

I övrigt håller jag på att planera höstens kurser och som vanligt är det ett helskotta att få plats med allt i kalendern. Kommer fortsätta hålla kurs hos VaBK i höst och nästa vår, kul!

Sen har jag bokat in utbildning till instruktör i RallyMix klass 1-2 i juni, det ska bli kul. Och veckan efter blir det tandoperation för Täppas =( Magen mår iaf bra så förhoppningsvis fixar den även en lite längre sövning nästa gång.

Annars har jag mest abstinens efter F1 i Monaco nu, det är ju faktiskt bara 20 dagar kvar till racet!!!

Inga kommentarer: