fredag 18 maj 2012

Rädsjön

Tog en tur upp till Grönklitt för att göra ett nytt försök med promenad, sist var det ju för mkt snö. Det var fortfarande en del snö kvar här och där men det mesta hade omvandlats till flytande form istället =) Klafsigt var bara förnamnet.

Testade Sports Tracker Appen som registrerade på kartan var jag gick. Det blev 5,4 km på 1 timme och 22 min. Ser även medelhastighet (och andra roliga finesser) men den blir ju lite missvisande eftersom jag stannade här och där men jag får ju ett hum ändå. Brände tydligen 285 kalorier vilket faktiskt inte säger mig någonting...
Och ja jag erkänner, som ni kanske ser på kartan fuskade jag andra halvan av promenaden och gick ut på grusvägen istället. Både jag och Täpp hade fått nog av att klafsa omkring i gyttja...

Och förresten - klicka på "satellit" på kartan så ser man bättre hur området ser ut. Klickar ni på "view full workout data" så blir det större bild och då går det att zoma också.


Täppas höll på att flippa fullständigt när jag tog ut honom ur bilen, han visste minsann vad som väntade ;) Han älskar att gå den här typen av promenader!
Täppas har som rutin att alltid dricka ur det här lilla vattenfallet. Men inte idag... Misstänker att det var alldeles för lerigt intill, varför skita ner sig i onödan...
Skogstrollet
Sen är han ju väldigt kinkig med att bada och han går ofta omvägar runt vattenpölar. Men är vi ute på promenad här uppe så kan han faktiskt blöta ner sig lite ibland, kolla bara på filmen =) Motvilligt visserligen men ändå!


Väldigt informativ skylt till vänster om bron ;)

Hacke Hackspett 
Om jag nu bränt "massa" kalorier så måste det ju fyllas på!! Hallon och blåbärsmoothie blev det!

Inga kommentarer: