onsdag 13 juni 2012

Mer geocaching

Har nu totalt hittat fem cacher =) Den första skrev jag om och sen hittade jag en till. Den var tråkigt lätt. Sen hittade jag en uppe i Orsa, ganska lätt den med. Letade efter ytterligare en i Orsa men den gick jag bet på... Korkat nog glömde jag be Täppas leta, får återkomma till den i sommar.

Idag hittade jag två, den första var ganska lätt. Den andra var betydligt svårare och jag letade och letade, blev t.o.m. lite sur ;) Bad Täpp leta och han hittade inte heller. Tänkte sen att jag utökar sökområdet (för telefonen är inte så exakt, den diffar på ca 5 m) och då hittade Täppen, duktig vovve! Han lufsade omkring och körde sen ner huvudet i en hålighet mellan grenar och stenar. Cachen låg säkert 30m från den plats det stod att den låg...
När man geocachar blir man smutsig =)
Letade faktskt lite som hastigast i Frankrike också. En "hittade" jag, jag stod ovanpå den. Kruxet var bara att cachen låg under ett stort brunnslock mitt på den populära strandpromenaden... Kände inte för att börja krypa omkring på knä och köra ner huvudet i en brunn när det gick en massa folk förbi hela tiden ;) Sen var jag nära en annan cache men det var samma sak där, den fanns någonstans vid ett torg och precis på den platsen stod massa försäljare så jag kunde inte leta där. Sen blev det inget mer letande, finns ju liksom roligare saker att sysselsätta sig med när man är utomlands =)

Inga kommentarer: