måndag 4 juni 2012

Regn, regn och åter regn...

Ursäkta språket med det var ett jävla regnande! Jag har jobbat i helgen och jag måste säga att det varit tappra kursare som varit ute tre timmar i lördags och lika länge under söndagen. I ösregn och blåst utan att klaga =) Mitt i allt lyckades jag med bedriften att tappa bort en deltagare ute i skogen, ooops... Eller ja, jag skickade ut henne att lägga spår och sen hittade hon inte tillbaka. Det blir ju så när man lägger spår att man är så fokuserad på det så man tänker inte alltid på vart man går, då blir det svårt att hitta tillbaka sen. Tur att det är en skog jag känner till så det var ju bara att gå och hämta henne!
Såhär kan det se ut när ca 70 spårsnitslar ska torka...
Idag var det ju bättre väder men lagom till en privatträning i freestyle (med genomkörning av tävlingsprogram) så öppnade sig himlen... Och under kvällen var det bevakningskurs (brukar alltid vara skitväder då) men då var det istället bra väder?!? Jag ser iaf till att göda Skavlötens myggor med blod från mina bevakningsfiggar =)

Täppas mår bättre nu och för närvarande springer han omkring och letar efter en liten plastbit jag gömt någonstans i huset. Jag riktigt hör hur han använder nosen haha.
Det tar lite tid att hitta den och nyss glömde jag bort att jag gömt den. Jag hade lagt den i en tidningshög under soffbordet. Blev tillslut irriterad över att han satt och gnällde och när jag skulle kolla varför så satt han och gnällde på just den tidningshögen, sorry Täpp!!

2 kommentarer:

Hella sa...

Härligt kurstillfälle igår, tur att det inte regnade på oss iaf.

De där jäkla myggorna, fröken min fick ju en allergisk reaktion när vi åkte hem så har passat Mandie a' shar-pei fejja halva natten, lagom skoj. Ser iaf fram emot nästa kurs tillfälle!

KerstinBrunoNIlaq sa...

Oj då, har också tappat kursdeltagare i spårskogen.... Skönt när de återbördas till flocken!