söndag 25 juli 2010

Lite av varje

Fåren har åkt! Kvar är endast en tacka med två små söta lamm, nu är de ca 4 dagar gamla. I början kunde de knappt stå på benen men nu skuttar de omkring som tokar, ungefär som valpar som får sina tokrus på kvällarna.

Så nu när jag inte längre har 70 vandrande och bäande störningsmoment på tomten kan jag äntligen börja träna lite bollvallning med Täppas utomhus. Han har fått för sig att bollen ska puttas åt vänster istället för rakt fram mot mig... Så det jobbar vi på nu.

Idag är det riktigt höstväder ute. Det är kallt, blåser halv storm och regnar. Så vi aktiverar oss inomhus istället. Håller på att lära in en omvänd/bakvänd kloss (eller vad man nu ska kalla det). Han ska stå med bakbenen på klossen och snurra sig runt med framtassarna (bakdelsvändning på hästspråk). Det går sååå trögt... Borde egentligen lägga energi på något annat. Men har jag väl börjat lära in något och sen kört fast så kan jag liksom inte släppa det, det ska gå!

En bit på väg iaf!

Annars går vi långpromenader, latar oss, läser böcker, har semester helt enkelt! Rätt behagligt väder ute, förutom idag då. Men igårkväll regnade det inte, då såg himlen ut såhär:

Solnedgång över bergen.

Inga kommentarer: