fredag 30 juli 2010

Nytt hyss

Är tillfälligt hemma i Täby för att fixa en del grejer. Har inte gjort ett jota med Täppas idag och det tycker han inte är helt ok :) Normalt när jag sitter och jobbar så brukar jag nonchalera hans pockande på uppmärksamhet och det har han lärt sig, och går då och lägger sig.
Men idag, när jag satt och jobbade vid datorn, låg han och spanade in under min säng och morrade upprört. Jag var ju tvungen att avbryta det jag höll på med för att titta under sängen och längst in låg en leksak. Efter lite pysslande fick jag fram leksaken, gav den till Täppas och satte mig att skriva vid datorn igen. Några minuter senare hör jag ett intensivt morrande. Vänder mig om och ser Täppas spana in under sängen igen... Men va fan, har han lyckats få in leksaken under sängen igen?? Lägger mig raklång på golvet och får fram leksaken. Ger den till honom i köket istället för att den inte ska kunna hamna under sängen igen. Sätter mig återigen vid datorn. Efter någon minut hör jag en tassande hund gå förbi bakom ryggen, sneglar på honom och ser att han har leksaken i munnen. Fortsätter titta på honom i smyg och ser hur han lägger sig och tuggar på leksken alldeles framför sängen. Sen rätt var det är så knycker han till med huvudet och slänger in leksken under sängen. Två sekunder senare börjar han morra och tittar glatt på mig "matte nu har leksaken råkat hamna under sängen igen". Han tyckte väl han var jättesmart som kommit på ett sätt att få min uppmärksamhet. Men den gubben går jag inte på mer, leksaker som slängs in under sängen förblir numera där!

Matte, matte, det ligger en leksak under sängen!!

Inga kommentarer: