tisdag 27 juli 2010

Siljansleden

Har just kommit hem från dagens vandring, gick en bit av Siljansleden. Det var första och sista gången jag gick just den delen. Riktigt glad att det bara blev en kort sträcka på 7 km. Trots det tog det hela 3,5 timmar att gå, nästan skrattretande :)
Ok, det har regnat i två dagar så jag räknade med att det skulle vara blött. Men jag räknade inte med att jag skulle behöva simma fram genom skogen. Första halvan var inte upptrampad så där klafsade vi oss fram i en massa vatten och tio miljoner myggor. Ingen vacker utsikt heller, det var mitt inne i skogen. Visserligen en mörk och trolsk dala-skog men det hjälps inte. Den enda som verkade på bra humör var Täppas, han skuttade glatt omkring helt genomblöt!
Andra halvan var bättre men fortfarande klafsig. Vi passerade ett litet fäbodsområde där det helt plötsligt kom tre får galopperande runt kröken. Hann precis få ett bra grepp om Täppas sele innan de sprang förbi. Men han verkade lika förvånad över att se dem som jag så han sa inte ett knyst.
Regnet hängde i luften under hela promenaden och precis när bilen syntes mellan grenarna så började det regna.

Men inget ont som inte har något gott med sig :) Vi passerade många bäckar och när vi skulle över en av dem så gick Täppas I VATTNET rakt över. Ok, det var säkert inte djupare än 7-8 cm men det är framsteg!! Det tar sig, det tar sig...

Här är en annan bäck med stenar i så han kunde "fusk-bada" sig över.

Inga kommentarer: