måndag 18 april 2011

3-dagars vecka

Gick ut på promenad imorse och efter två minuter ringde mamma och undrade om jag var ute och gick. Mötte upp henne och vi gick en två timmars promenad i skogen, herregud vad varmt det var!
När mamma skulle plocka en bukett vitsippor stod Täppas på håll och begrundade det hela, la huvudet på sned och verkligen försökte klura ut vad hon gjorde. Kunde gett vad som helst för att få veta hur hans tankar gick - spårar hon rådjur? Nä, det verkar inte så... Käkar hon hästskit? Nä... Aha, hon äter gräs! Eller njae, hon verkar snarare plocka gräs och bära omkring på. Ännu ett sånt där människobeteende jag inte förstår mig på.

Under kvällen var det rallylydnad 1 och sen vardagslydnad 2. När rallyn var avslutad och jag väntade på nästa grupp blev fotbollsplanen invaderad av säkert 50 fiskmåsar! Var livrädd att de skulle skita på mig när de flög omkring. Troligtvis var de ute efter tappade godisar. När solen gick ner blev det KALLT och nu sitter jag här med en kopp thé och försöker bli varm.

Imorgon är det tre kurser, på onsdag bara en klippning och sen styr bilen mot västkusten (ännu mer fiskmåsar haha). En lugn 3-dagars vecka med andra ord!

Inga kommentarer: