fredag 8 april 2011

Freestyle och efterlängtad bok

Idag började freestyleutbildningen och eftersom det bara vara teoretiskt idag så "sparade" jag Täppas, han får istället följa med resten av helgen. Sen återstår att se om han flippar totalt eller om han kan fokusera.
Emma som håller i utbildningen har också en allergihund och även den hundens humör och stressnivå påverkas och det går upp och ner i olika perioder. Skumma rädslor som poppar upp och sen försvinner lika snabbt. Täppas hade en period när det var såå läskigt med bilar som kom farande bakifrån. Jag vet ju att dessa beteenden beror på att han inte är helt ok men det är ändå skönt att få bekräftat att såna här saker "hör till" även om det är trist.

Idag damp det ner en efterlängtad bok i brevlådan - Spårhunden och lukterna av bl. a. Lasse Fält, Tobias Gustavsson och Jens Karlsson. Har rätt stora förväntningar på den här boken, tror och hoppas att den faller mig i smaken. Ska bara få tid att läsa den...



Nä, nu ska jag ta mig en kopp varm choklad och bulle medans jag fördjupar mig i en massa freestyleinfo tills imorgon. Ser fram emot en hel helg med hundträning!

Inga kommentarer: