tisdag 21 juni 2011

Bokat utbildning!

Är ju för närvarande insnöad på jaktspaniel/retriever som nästa hund. Böcker i all ära men jaktträning måste ses och testas i praktiken också. Därför har jag anmält mig till utbildningen "retrieverinstruktör" hos Hundens Hus. Nu innehåller den väl inte ren jaktträning men iaf lite grundläggande träning som apportering, dirigering, linjetag, markering, sök och närsök, vattenarbete mm. Ska jag ha en jaktras måste jag ju vara säker på att jaktträning verkligen är min grej! Och skulle jag komma fram till att det inte är det så har jag ändå nytta av utbildningen då jag kommer kunna ha lite aktiveringsinriktade kurser i detta ämne framöver.

På måndag ska jag åka och titta på riktigt jaktträning med två flattar, bl.a. fröken Nässla. Ni vet, hon som knåpade ihop en råtta och skickade till Täppas. Här syr hon för fullt!

Inga kommentarer: