måndag 27 juni 2011

Jaktträning

Idag har jag varit i Ågesta för att kika på jaktträning med Linn & Nässla och Jens & Thisbe. Har nog sett lite av varje nu (i retrieverjakten), det är ett stort område. Men kul verkar det! Det var bra att få se hur det hela går till i verkligheten, inte alltid så lätt att förstå när man läser böckerna. Så nu har det klarnat lite.

Efter "operation övertala Susann att skaffa flat" har jag kanske tagit ett kliv närmare den rasen men den saknar ju skägg... Å andra sidan är den genomtrevlig vilket man inte alltid kan säga om schnauzrarna. Det är ju faktiskt ett workingtest med flattar här i krokarna i juli, det vore kul att se. Får se hur det klaffar med semestern!

Linn ska skicka iväg Nässla på... hmm, ett närsök längre upp i backen tror jag de var.

Thisbe kommer in med en dummy till Jens.


Många magplask blev det!

Att samtidigt simma, dela pinne och ta sig upp på berget är kanske inte det enklaste.

Undrar om Täppas kan tänka sig att bo ihop med ett sånt här vattendjur?!?


Efteråt blev det fika hos Jens och en massa prat om rasen, hundträning, avel mm. Om jag nu bestämmer mig för en flat så vet jag iaf vart jag ska vända mig för att få bra tips på uppfödare =)

Inga kommentarer: