söndag 31 augusti 2014

En helg på jobbet

I fredags var jag på Skafferiet i ekoparken, ett jättemysigt och hundvänligt café/lunchställe intill Stora Skuggans 4H-gård. Där blev jag bjuden på lunch eftersom vi skulle träna passivitet och "inte göra utfall mot folk" i just cafémiljö. Det gäller en reserverad lagotto som just nu är under problemutredning. Träningen gick jättebra, vi hade störningar i form av vuxna människor, barn, barnvagnar och en hel drös med nyfikna småfåglar.

Har ingen bild på hunden så det får bli lite bilder från djuren på Stora Skuggan, var ju tvungen att gosa lite med dem.

Den här kaninen påminner jättemycket om Svante som jag hade tidigare. Samma ras, nästan exakt samma utseende och framförallt samma knäppa stil haha! Jäklar vad sugen jag blir på att skaffa kanin igen =)


Sedan åkte jag vidare för att ha lite apporteringsträning med en flatte. Träningen övergick dock i att "inte göra utfall mot folk" (har alla hundar problem med det just nu eller?!). Det är en unghund som är i värsta spökåldern just nu och gör utfall mot människor även på ganska stort avstånd. Styrde om lite i mattes tänk och genast fick vi resultat. Sen kom en störtskur så vi fick skynda oss till bilarna.

I helgen har jag haft valpkursavslutning lör-sön. I morse när jag kom till kursplatsen var det någon som tältat där under natten. Jag kan inte för mitt liv förstå varför man väljer att tälta där? Mitt på en vanlig äng intill en väg och en stor parkeringsplats, dessutom går en stig rakt över ängen där många går. Finns ju betydligt trevligare ställen i närheten i så fall. Jaja, området är ju stort så vi fick kursa på en annan del av ängen. Önskar alla valpar lycka till nu med fortsatt träning!

Inga kommentarer: