tisdag 26 augusti 2014

Råttor och nytt täcke

Tog med mig Täppas in i en djuraffär häromdagen för att prova ut ett passande täcke inför vintern. Vi går förbi djuravdelningen och Täppas spanar lite förstrött på kaniner, marsvin, fåglar och hamstrar. Jag har ju haft tre kaniner tidigare så jag kunde inte låta bli att titta lite extra på dem. Slängde en blick på Täppas med jämna mellanrum, vill ju inte att han skrämmer djuren men han brukar inte bry sig så mycket om djur som sitter i bur inomhus. Dock kände jag efter ett tag hur han börjar spänna sig och ser hur det liksom blixtrar till i ögonen och nosen vädrar ordentligt. Undrar vad i hela friden han fått vittring på och tittar lite runtomkring. Då ser jag... i en bur inte långt bort finns tamråttor, SHIT!!!  Tvärvände på Täppas och släpade honom med bort därifrån innan han fick syn på dem för då hade det tagit hus i helvete haha! Ja jösses, det är verkligen tur att vi inte träffar på råttor så ofta =)

Jag hittade i alla fall ett passande täcke. Än så länge har jag inte hittat ett enda täcke jag är 100% nöjd med men det här ligger väl rätt nära ändå. Ett stort plus är den fiffiga funktionen som gör att man kan anpassa täckets rygglängd. Dvärgschnauzrar är ju kvadratiskt byggda vilket gör att de har aningens kortare rygg än "normalhunden". Ofta har de dessutom grisknorrsvans vilket gör att täcket måste passa på centimetern, annars skaver det på svansen (alternativet är att välja ett för kort/litet täcke...).

Hurtta Summit Parkas
Hade hoppats på en lite roligare färg, t.ex. lila, turkos eller blå. Men det fick bli svart, som vanligt (det är iaf turkosa detaljer på!). Alternativet var skrikrosa så valet var verkligen inte svårt ;)

Inga kommentarer: