lördag 31 oktober 2020

Webinars

Vädret här är rätt svajigt och även om det blivit många och långa promenader så stör det mig att jag inte kommit iväg på någon fjälltur =( Men jag ser liksom ingen poäng med att sitta flera timmar i bilen enkel väg för att sedan bara hinna med en kort runda i skitväder innan det blir mörkt och dags att köra flera timmar tillbaka...

Matte, du lovade minst en fjälltur och här sitter jag på en jävla Dalahäst inne i Orsa? Deprimerad Atle.



Har lyssnat på ytterligare några webinars, det ena hölls av Fjällveterinären Anna Pamuk. Tycker hon är så bra, en modern veterinär inriktad på arbetande hundar (ffa jakt men arbetande överlag). Denna föreläsning handlade om hur man håller sin jakthund frisk och får hunden att göra ett bra jobb som jakthund. Nu är jakt inte mitt område alls men det finns väldigt mycket att hämta ändå i själva tänket. Och hon har intressanta tankar kring utfodring och trasslande magar hos arbetande hundar. Ser VÄLDIGT mycket fram emot att hon ska digitalisera sin utbildning akutsjukvård i fält, är inne och spanar varje dag för att kunna anmäla mig =) Jag går ju fortfarande bara och väntar på den dag Atle gör sig riktigt jäkla illa ute på fjället, det ligger liksom i hans natur att leka bulldozer med jetmotor...

Sen lyssnade jag även på Britta Agardh som föreläste om fysträning för aktiva hundar. Britta hade vi på en del block i min friskvårdsutbildning för några år sedan. Just denna föreläsning kanske var lite väl basic men alltid finns det något att hämta ändå.

Sen anmälde jag mig i våras till Absolute Dogs "Geek", d.v.s. deras motsvarighet till hundspykolog eller nåt i den stilen. Det var innan jag hittade fysutbildningen, kanske inte (verkligen inte) det smartaste att gå båda samtidigt men, men... Så jag betar av denna när tid finns. Sysslolös behöver man ju inte vara iaf...

En promenad som startade i solsken och blå himmel för att 30 min senare se ut såhär, som natt mitt på blanka dagen.

Inga kommentarer: