fredag 12 mars 2021

Tiden flyger iväg

Vart tar tiden vägen? Sportlovet flög iväg och även om det inte var den vargavinter man tänkt sig där uppe så var det istället varmt och soligt vårväder, helt torra vägar att promenera på. Tassarna är helt bra nu och har så varit i två veckor så hoppas, hoppas att skiten inte kommer tillbaka.

 

Här har han stökat till bland soffkuddarna för att hitta den perfekta huvudkudden =)

Atle deltog i sitt första webinar, lite oplanerat sådär haha. Jag hade anmält mig till ett helt ohundigt webinar (med ett tema som jag såklart har som plan att göra hundigt). Det var ett krav att ha både kamera och mikrofon på och innan webinariet började ställde anordnaren lite olika frågor och när jag då började prata med datorn så kom Atle och stirrade rakt in i datorn och undrade vem jag pratade med. I kameran såg man alltså inte mig utan Atles nylle =) Det tyckte anordnaren var väldigt roligt och började ställa massa frågor om Atle. Mitt i allt gäspar Atle högt och ljudligt vilket resulterar i många skratt och anordnaren ger Atle tillåtelse att lämna det uppenbart tråkiga webinariet haha =) Men Atle kom och kikade in i kameran lite då och då till allas förtjusning!  

Väl hemma var det vår i typ två dagar innan vintern gjorde comeback.


Grävlingsspår! Sen jag flyttade hit har jag träffat på grävlingar lite då och då och de är ju hur coola som helst. Atle tycker de är rätt tråkiga, det krävs större djur för att hans jaktlust ska vakna.



Alltså, han har en mysig filt att ligga på men väljer att lägga sig bredvid den med sladdar som huvudkudde??


Igår drog stormen Evert förbi och jag drog ut Atle på promenad när det dånade som värst. Han blev ju rädd för väderomslaget uppe på Tjaakse i somras så jag tänkte att det här måste vi ju träna på. Men det var inga problem här hemma och jag kan inte minnas att vind skrämt honom annars heller, bortsett från Tjaakse. Antagligen var det just det att vinden och snön kom pang bom som en vägg från ingenstans, han hann liksom inte förstå vad som hände. Just det är ju lite svårt att träna på...

Inga kommentarer: