fredag 2 april 2021

Påsklov!

Nio dagars Påsklov tackar man inte nej till =) Ursprungsplanen var Smögen (herregud, när var jag där sist?) men sen kom jag på att de skjuter fyrverkerier där på Påskafton så fick tänka om. Orsa är ju aldrig fel men just den här tiden på året är den tid jag gillar sämst i Orsa. Visst, är det härlig vårvinter med en massa snö kvar så absolut! Men de senaste åren har det bara varit så att snön slaskat bort just nu och det är som att resa tillbaka i tiden till blöta skitiga vägar och ändå för mycket snö i skogen för att kunna vandra. Så tro det eller ej men jag är hemma och ledig, det är något jag behöver träna på haha!

Igår blev det två långpromenader och tanken var att en av dem skulle användas i påskversionen av Run With Your Dog, som vi är anmälda till. Morgonpromenaden gick enligt appen utanför områden med täckning så den blev inte ordentligt loggad, suck. Var borta i Flaxenvik och snurrade runt så är rätt säker på att det blev en hyfsad runda. Äsch, loggar eftermiddagspromenaden istället tänkte jag. Men det gick inte enligt planen haha... Jag gick fett fel i skogen och kom tillbaka alldeles för nära hem för att få ihop önskad längd. Känner inte att vi är värda medalj efter 5,7 km, surt värre. Har egentligen en inbyggd kompass och är verkligen inte rädd att knata rakt ut i okänd skog, jag vet vart hemåt (eller bilen) är även om jag inte alltid hamnar exakt rätt. Men igår gick det käpprätt... Jaja, får logga nån annan promenad innan 5/4. 

En häxa hängde och svajade i vinden, spännande tyckte Atle! Om en levande människa stirrat på honom hade han inte varit lika imponerad... Häxor är grejer det men människor - nej tack! Matte tycker också om häxor =) När vi i högstadiet skulle skriva en uppsats om valfri religion så lyckades jag övertala läraren att få skriva om WICCA (häx/natur/mysteriereligion) och efter mycket om och men så fick jag min vilja igenom. Det är mitt förstahandsval som namn på en hund om jag får för mig att skaffa tik framöver - Wicca!

Inga kommentarer: