onsdag 11 augusti 2010

Vi tränar på...

Idag har det blivit bakdelskontroll åt fel hål, först med hjälp av klossen och sedan utan. Därefter tränade jag enbart ingångar från min högra sida eftersom det är det han har svårt för. Tillslut satt högeringångarna och jag tänkte att nu är det bara att kedja ihop allt så ska det nog funka. Mmm, just det... Så enkelt var det dock inte.

Vi har visserligen kommit lite längre än igår men det stora problemet nu är att jobba bort mina händer. Vet inte varför jag skulle lägga på sådan kraftig hjälp av händerna igår, det får jag äta upp idag. Normalt brukar jag ju shapa fram beteenden och då behöver man oftast inte jobba bort några hjälper. Sen vet jag inte riktigt var jag ska placera händerna, längs med sidorna, bakom ryggen eller fram på magen?? Det spelar väl iof inte så stor roll, det viktiga är att händerna är stilla och inte hjälper honom att visa vägen.

Idag blir det två filmer. I "Backa slalom 4" har vi kommit lite längre än igår, jag behöver inte vrida runt honom med hjälp av targethand, dock finns händerna fortfarande med i bilden som hjälp.



I "backa slalom 5" har jag jobbat bort händerna och håller dem stilla på magen. Jag är riktigt nöjd med det här passet trots att han missar sista svängen :) Nu är vi och nosar på slutmålet!

Inga kommentarer: