torsdag 10 mars 2011

Mycket nu

Täppas har haft lite vila efter sin undersökning så det har inte blivit någon träning värd att skriva om.

Har istället fixat massa med nya hemsidan. Det tar en jäkla tid och tid är bristvara! Men den börjar så sakta ta form. Ska göra om bloggen också måsta bara bestämma hur jag vill ha det. Funderar även över logga, om jag ska ha eller inte ha... har ju klarat mig galant utan i tre år men samtidigt vore det kul att ha en logga att trycka på diplom, kläder mm. Jag är så jäkla kräsen bara så stackars den som får i uppgift att designa en logga till mig ;)

Under veckan har jag trimmat och klippt vovvar på löpande band, många vill bli av med all päls nu när våren är på väg. Här har vi Benny:


Idag ringde väckarklocken 04:15, har iof inga problem att gå upp tidigt men någonstans går gränsen... Fast jag får skylla mig själv, tar ju inte privatträningar kvällstid (eftersom jag alltid jobbar då) så enda valet för personer som jobbar dagtid är att träna vovven på morgonen innan jobbet.
Idag var iaf sista tillfället med en welsh springer hane i värsta slyngelåldern. Målet var att få fungerande promenader med hunden d.v.s inget dragande i koppel, inga omständiga hundmöten, inget skällande på skumma människor mm. Husse har tränat massor och promenaderna är numera behagliga, koppeldragandet är i princip borta och skvallerträning på skumma människor har fått bort skällandet. En del jobb kvar med hundmötena men det är på god väg! Så kul att se när folk lägger ner sin själ i träningen, då låter inte resultaten vänta på sig.

Nä, nu ska jag iväg och trassla ut långlinor inför kvällens valpkurs, inkallning står på schemat. Sen är min arbetsvecka slut, imorgon hägrar Orsa och jag ska vara heeelt ledig!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej jag undrar var du köpt Täppaz sele, som han har på bilden längst upp på bloggen (headern)? :)

Susann sa...

Selen är köpt på Odenplan Zoo men de har bytt både ägare och sortiment sen dess (säkert 2-3 år sedan) så jag tvivlar på att den finns kvar. Har även sett den på häst och hundhuset på Kunsgatan inne i stan. Letar faktiskt efter en ny likadan men har inte hittat nån... Märket är iaf "Jokke". Annars tycker jag Hurttas pro Y-selar är bra, det är lite samma stil på dem!