onsdag 2 mars 2011

Svält

Täppas tycker han har en satkärring till matte just nu, han får ingen mat. På fredag ska han sövas och de ska in med kamera i mage och tarmar för att kika runt och ta prover. Så han måste vara "tom" inuti för att de ska kunna se ordentligt.
På senaste tiden har han fått mat 4 ggr/dag eftersom han är så hungrig och behöver gå upp i vikt. Så då kan ni ju föreställa er hans humör under två dygns svält...

Han försöker på alla sätt påminna mig om att maten har glömts bort. Han stirrar på mig, morrar surt, piper, gnäller. Vandrar mellan kök och vardagsrum, försöker stirra sig igenom foderburken, skälla ut foderburken.
Idag går väl an men jag fasar för hans humör imorgon! Kan ju själv tänka mig hur glad jag skulle vara över att bara få dricka vatten i två dygn ;)

2 kommentarer:

Anna Englund sa...

Stackarts Täpas!
Jag har jobbat med barn i samma situation och även en mycket liten bebis kan låta som en arg tonåring som vill ha hamburgare, när den måste fasta. Hoppas undersökningen går bra och att resultatet blir bra, vad det nu är. Antingen inget fel, alternativt något botbart som gör vovvens mage glad igen!

Maria/Furface sa...

Liten Täppas! Jag kan verkligen se honom framför mig när han försöker kommunicera och fattar inte varför du inte hör. Jag hoppas verkligen att ni får ordning på hans mage. Han är ju den sötaste av söta och behöver en frisk mage!