torsdag 24 mars 2011

Ringrostig

Nu när det finns lite snöfria plättar här och där kan man ju träna ute igen! Men herregud vad ringrostiga vi är både jag och Täppas. Tränade lite rallylydnadsmoment och fotgåendet var fladdrigt, utgångsställningen sned och koncentrationen var allt annat än på topp ;) Men jag kunde väl knappast vänta mig annat efter en hel vinters uppehåll.

I slutet av april åker vi till hmm... "Norrland någonstans" för att gå rallylydnadshelg. Det blir kul, har ju inte tränat mycket rally med Täppas alls. Vi åker dit med Linn och Nässla vilket innebär att en tjurig dvärgschnauzergubbe ska tryckas ihop med en överglad flatte tik i samma bil. Kan ju bli intressant...

Nu vill jag att snön ska försvinna även i skogen så att vi kan börja spåra igen. För snart känns det som att Täppas kommer hamna i depression över brist på nosarbete ;)

Det blåste rejält, syns på skägg och öron! (nej, jag har inte klippt hans framben med bindel för ögonen, han är rakad både här och där efter alla vet-besök).

1 kommentar:

Anna sa...

Hehe men Täppaz sitter väl i buren så han behöver inte trängas såå väldigt va? ;)