torsdag 11 november 2010

Freestyle x 2

Igår startade freestylekurserna jag och Täppas ska gå under fem veckor. En grundkurs och en föremålskurs, de ligger samma kväll precis efter varandra. Det är Emma Willblad och Frida Binette som håller i kurserna, det känns som att ska man träna freestyle så ska man träna för dem ;) En del tricks och så kan han ju redan men vi fick ändå lite ny inspiration och flera läxor så nu ska vi träna! Mina favoriter är ett trick där han ska sitta på bakbenen med en lång blomma i munnen, och ett där han sitter på samma sätt men kramar en nalle mellan framtassarna (där får vi en utmaning kan jag säga...). Bilder och kanske filmer kommer framöver men just nu är inte min kamera samarbetsvillig alls.

Imorse tog jag med Trollet till Bromma Zoomarknad för att shoppa lite leksaker. Allergiutredningen går käpprätt och jag har i stort sett gett upp hoppet om att någonsin kunna belöna min hund med något gott igen, sååå trist :( Nu har vi i snart ett år kört med samma äckliga stenhårda allergigodis och visst han tar dem men mer är det inte. Så nu jobbar vi på att hitta andra belöningsformer att variera med och därför fick han helt själv välja ut ett par leksaker i djuraffären :) Införskaffade också några reflexvästar, de behövs uppe i Orsa där det är kolsvart.

Ikväll bär det av till Göteborg. Det blir en ohundig helg helt utan hund, vad nu det ska vara bra för?!? Täppas abstinensen börjar redan infinna sig haha!

Inga kommentarer: