torsdag 18 november 2010

Kokt schnauzerhjärna

På freestylekursen igår skulle vi börja fasa in nallen (fast i detta fall en mjukis räv) i sitta fint-tricket. Räven ska hållas fast m.h.a. framtassarna. Alla vovvar började så tjusigt lägga tassen på räven, alltså alla utom Täppas. När jag höll fram räven och sa "tassen" så tog han ett stadigt grepp om nacken på räven och ruskade ivrigt, räven skulle dö!! Jaja, tillslut så lyckades jag få honom på bättre tankar och han började placera tassen på räven.

Mot slutet var han så trött att han vid ett tillfälle bara stod och stirrade in i väggen. En av instruktörerna kallade hans tillstånd för "kokt schnauzerhjärna", ganska bra faktiskt, rejält överkokt var han på slutet!

På tunnelbanan hem slumrade han hela vägen men reste sig direkt när högtalaren ropade "Danderyds Sjukhus", han vet var vi ska av ;) Har åkt så mycket buss och tunnelbana med honom att han lärt sig vilka ställen vi brukar gå av på. Han lyssnar till Odenplan, Fridhemsplan, Danderyd, Mörby, T-centralen och allt innehållande Gribbylund. Lite kul är det när vi någon gång inte ska av vid dessa ställen, då blir han rätt frustrerad!

Överkokt schnauzer

Ikväll är jag ledig. Undrar när det hände sist, att jag var ledig en vardagkväll?? Välbehövligt iaf. Är faktiskt ledig i helgen också. Sedan jag drog igång kurserna i mitten på aug har det passerat 14 helger. Endast tre av dessa helger har har jag varit ledig och här hemma i Täby... Övriga helger har jag jobbat eller flängt mellan Täby, Hällefors och Orsa. Varför vara hemma och ta det lugnt när man kan stressa runt?

Inga kommentarer: