måndag 26 december 2011

Julen & Dagmar

Nu har jag vaknat upp ur feberdimman =) Julen spenderades i Orsa men tyvärr blev det ingen vit jul, inte ens där uppe. Knappt 1 dm snö =(
Täppas öppnade som vanligt sina paket alldeles själv. När han var klar med sina egna hjälpte han gladeligen till att öppna alla andras paket också, vare sig vi ville det eller inte.

Natten till idag drog Dagmar fram med dunder och brak, herrejävlar vad det blåste!! Strömmen försvann vid 01:00 och på förmiddagen hade den fortfarande inte kommit tillbaka... Så vi packade ihop och åkte hem. Mig veterligen har strömmen inte kommit tillbaka ännu. Det låg nerfallna träd överallt och på vissa ställen inne i skogen hade träden bara fallit som dominobrickor...

Tanken var ju att jag skulle stanna uppe i Orsa men 1. Det finns ju ingen snö så vad är poängen?? 2. Snöbristen gör ju att jag varken kan åka hundspann eller min kickspark. 3. Utan el och vatten blir det svårt... 4. Jag får inte upp bilen till vägen eftersom det är 100% ren isgata hela vägen upp. Idag lyckades bilarna rulla upp på andra försöket men det var på håret... Jag är helt enkelt hemma några dagar så får vi se vad som händer. Ska be lite till snöguden tror jag!

2 kommentarer:

Linn sa...

Hehe, hjälper till att öppna vare sig de vill eller inte känner jag igen.. Nässla nästan slet paketen ur allas händer för att slita bort pappret, då kände man att man uppfostrat sin lilla vän aaaaaningen för lite ;)

Maria/Furface sa...

Hos oss har vi en julklappsvakt! Meja ser till att INGEN rör julklapparna!!!
Saga försåg sig med pepparkakor varje gång hon passerade granen. Vi upptäckte att det blev färre och färre pepparkakshjärtan i granen och så såg vi hur det stack ut ett rött band ur munnen på Saga...