fredag 27 januari 2012

Fortsatt magutredning

Idag var det dags att träffa nya magveterinären igen. Egentligen lite tidigt inpå förra besöket för två veckor sedan men hon ska vara ledig en längre tid.
Det har iaf hänt mycket under de här två veckorna, Täppas mår mycket bättre! Det har nästan slutat kurra i magen (ibland har magen låtit som ett tredje världskrig och han har faktiskt blivit rädd för sig själv). Han har nästan slutat fisa och han stinker inte längre apa ur munnen. Inte en enda gång har han haft sådär ont i magen han ibland kan få. Har letat igenom hela huden men inte hittat ett enda utslag (nästan så jag börjar fundera över om jag är blind). Han är även mkt lugnare och verkar gladare! Han har busat som sjutton de senaste dagarna och hans gamla glädjetjut i olika situationer börjar titta fram igen =) Allt det här på bara två veckor... drömmer jag eller?

Jag har fått en lista på åtgärder att ta till om han blir dålig igen. Kan jag mixtra lite på egen hand så slipper jag ju åka in med honom i tid och otid.

Lägger in en bild på det allergifoder han nu äter. Tror det är ganska ovanligt, jag hade aldrig hört talas om det tidigare. Ok, det är vegetariskt och det kan man ju tycka vad man vill om (inte för att jag har något emot vegetarisk mat, jag är ju själv vegetarian). Men att ge hundar vegmat är ju lite omdiskuterat. Hur som helst fungerar Täppas bättre än någonsin på detta foder som är baserat på sojaprotein.

Får bara hoppas nu att den här positiva trenden håller i sig!
Purina Veterinary Diets HA Hypoallergenic

2 kommentarer:

Maria/Furface sa...

Vilken härlig läsning! Vi håller tummar och tassar att det bara blir bättre och bättre för Täppas!

Linn sa...

Vad skönt att höra, vi håller tummarna för att det håller i sig!