måndag 5 mars 2012

Veterinärbesök

Först och främst gällde det magen som bara mår bättre och bättre =) Han har dessutom gått upp i vikt, tänk att man kan bli glad för att ens hund nästan blivit tjock haha ;) Men nu får det nog dras ner lite på maten "endast" 0,75 dl 5 ggr/dag hade jag tänkt mig... Alla förändringar måste ju ske väldigt stegvis men magen är så pass bra nu att en av hans mediciner ska bytas ut mot en annan, hoppas det går vägen...

Ja bad även vetten titta på hans öra (där pinnen satt förut) som jag tycker börjat lukta lite skumt även om han inte ömmar för fem öre. Och jodå, öroninflammation var det... Nu är visserligen öroninflammation väldigt vanligt hos hundar med hudproblem men Täpp har aldrig haft det tidigare, inte förrän det där med pinnen. Så jag funderar över om det kanske sitter lite pinne kvar därinne... Jag ska ge antibiotikadroppar, plocka bort så mkt hår det bara går och så ska vi tillbaka för en ordentlig koll snart igen. Finns det pinnrester kvar så ska de banne mig UUUUT!!!

Inga kommentarer: