lördag 30 november 2013

Overall!

Jag har sökt med ljus och lykta efter en overall till Täppas, det känns som att det är enda sättet att hålla honom varm. Overaller finns i mängder men jag vet faktiskt inte vilken typ av hund de är sydda till, inte dvärgschnauzrar i alla fall. De flesta jag provat har suttit konstigt på något sätt och de som faktiskt passat har istället begränsat rörelsefriheten, han har knappt kunnat flytta frambenen för tyget har tagit emot.

Men så hittade jag en som satt jättebra och som Täppas verkade hyfsat bekväm med, d.v.s. han kunde röra sig men ville väl inte riktigt ;) Han fick ha overallen på sig inne när han fick mat och han fick ha den ute på tomten när vi lekte och gjorde godissök. När han hade overallen på hände det lattjo grejer! Sen började vi ta små korta promenader med balansövningar och annat skoj. Idag var det dags för den första riktiga promenaden och det gick jättebra. Och det bästa av allt var att inte frös lika mycket som han brukar, jippie!!!



Den är sydd i två lager fleece och ganska tjock. När det är riktigt kallt tänker jag ha vanligt täcke ovanpå så värmer det ännu mer. Jag ska nog få med mig Trollet på härliga snöstormspromenader i vinter!

Inga kommentarer: