söndag 8 december 2013

Mässan

Igår blev det en sedvanlig sväng till mässan. Shoppade en julklapp till Trollet (för den han skulle få har han ju redan fått, hmm...) och lite annat smått och gott. Vi fastnade vid huskyns rasmonter och jag tror den stackars hunden blev klappad tills det räckte och blev över ;)

Eftersom jag på senare tid börjat klura lite på airdaleterrier så var jag ju tvungen att prata lite med folket i rasmontern. Riktigt vettigt folk som gav en ärlig bild av rasen. Känns rätt lockande med en airedale, tror definitivt den skulle kunna passa mig men jag behöver mer erfarenhet av rasen innan jag kan börja fundera på allvar... tycker dock hanarna är lite i största laget och det är ju hanhund jag vill ha.


Vi tittade lite på freestyletävlingarna, träffade en massa folk från alla utbildningar genom åren och pratade hund, hund och lite mer hund. Idag har den hundiga delen av hjärnan varit helt bortkopplad, kan vara rätt skönt det med ibland ;)

Inga kommentarer: